Jak działa trigger w ubezpieczeniu dla księgowych?

Trigger w ubezpieczeniu dla księgowych Trigger jest istotnym elementem ubezpieczenia OC księgowego, wpływa bowiem na zakres ochrony ubezpieczeniowej. To od rodzaju triggera zależy, czy finansową odpowiedzialność za szkodę poniesie ubezpieczony księgowy, czy zakład ubezpieczeń. Stąd tak ważne jest, aby zawierając umowę ubezpieczenia oc księgowego, zapoznać się z jej ogólnymi warunkami (tzw. OWU). Ponieważ rynek ubezpieczeń… Czytaj dalej »

Skutki błędu księgowego

Częste błędy księgowe Wśród najczęściej popełnianych błędów księgowi zazwyczaj wskazują nieprawidłowości będące efektem niestaranności, przeoczeń, pośpiechu, braku doświadczenia czy aktualnej wiedzy. Konsekwencją pomyłek są zatem niepoprawne merytorycznie, rachunkowo lub niezachowane, mimo obowiązującego prawnie terminu ich przechowywania, dokumenty księgowe. Innym równie powszechnym błędem jest niedotrzymywanie terminów czy nieprawidłowości kadrowe. Abstrahując od typowej nierzetelności w zawodzie, pomyłki… Czytaj dalej »